190830 SOL PV Combi 600x400Deze week is het zover: op 2 & 3 oktober vinden vakbeurzen Solids en Pumps & Valves voor de 5e keer plaats in Rotterdam Ahoy! Samen vormen ze één evenement voor de Nederlandse procesindustrie.

web Logo Machevo ConnectZoals ieder jaar bent u weer van harte welkom op ons exclusieve netwerkevenement voor de procesindustrie, Machevo Connect 2019 in het Evoluon Eindhoven. Markeer daarom dinsdagmiddag 5 november a.s. meteen in uw agenda! Onze traditie om een bekende dagvoorzitter van kaliber te regelen zetten we ook dit jaar voort. Deze keer zal Humberto Tan deze rol op zich nemen. We besluiten zoals altijd met een sfeervolle connect-borrel.

Klik hier voor aanmelden Machevo Connect 2019

IMG 2587 webOp donderdagavond 20 juni organiseerde Machevo & Bulk Vereniging in samenwerking met haar partners Easyfairs en Vakblad BULK voor de eerste keer het ‘Captains of Processing Dinner’. Nu de vakantieperiode is verstreken, kijken we met een content gevoel terug op deze exclusieve bijeenkomst voor onze directie- en managementleden.

Column Cynthia Meijer (Machevo & Bulk Vereniging)

Cynthia portretOp positieve en authentieke wijze je bedrijf presenteren binnen de branche. Dat wil iedereen, toch? Commerciële aandacht krijg je alleen zelden cadeau, daar hangt vaak een prijskaartje aan. Waarom dan zelf niet in de pen klimmen om een column voor Machevo te schrijven? ‘Free publicity, geweldig!’, hoor ik u denken. Maar waar begin je?

Column Christian Wermeter (CinchSeal) 

Portret Chrisitan Wermeter CinchSeal portretToen de Nederlander Sibrandus Stratingh in 1835 het eerste elektrisch aangedreven voertuig ter wereld ontwikkelde, kon hij nauwelijks weten dat bijna 200 jaar later zijn uitvinding een wereldsucces zou worden. Inmiddels rijden in Nederland 45000 volledig elektrische en 94000 plug-in hybride auto's op de wegen en dit aantal groeit nog altijd fors. Dit betekent ook dat de vraag naar accu's in de toekomst verder zal stijgen en zowel het productievolume als ook de efficiëntie zal moeten toenemen. Een kilo accu kan max. 150 Wattuur (Wh) opslaan, tegenover 11000 Wh per kilo benzine. Maar wat zijn eigenlijk de uitdagingen bij de productie van accu's?